Zajęcia wspierające zinteresowania i rozwój dziecka
W ramach zajęć przedszkolnych dzieci uczestniczą w bezpłatnych zajęciach rozwijających ich indywidualne zainteresowania. Są to zajęcia organizowane w ramach pobytu dziecka w przedszkolu, które odbywają się przeważnie dwa razy w tygodniu podczas godzin pobytu dziecka w przedszkolu. Zajęcia te są prowadzone przez nauczycieli placówki i nauczycieli specjalistów, przygotowanych w swoich dziedzinach, do pracy z dzieckiem najmłodszym. Proponujemy następujące zajęcia:
Rytmika
prowadzący mgr Małgorzata Woźniak
To zajęcia ruchowe z muzyką, śpiew i taniec, a także ćwiczenia słuchowe przy akompaniamencie pianina. W czasie rytmiki i zajęć codziennych dzieci mają możliwość korzystania z instrumentów muzycznych. Zajęcia umuzykalniające i taneczne to ważna część każdego przedszkolaka. Taniec i muzyczne zabawy ze śpiewem to wspaniały sposób na rozwój dziecka w wielu aspektach. Tematyka muzyczna każdych zajęć dobierana jest w zależności od pory roku, świąt, różnych okazji taki jak: Dzień Babci, Dzień Matki, Dzień Dziecka i inne. Dzieci słuchają muzyki granej „na żywo” na pianinie, czy keybordzie i śpiewają piosenki. Wprowadzone są również elementy tańców narodowych i współczesnych. Rytmika w przedszkolu to często jedyna okazja w życiu na poznanie polskich tańców i piosenek ludowych. Podczas zajęć przeprowadzane są ćwiczenia, których celem jest rozwijanie twórcze inwencji dziecka np. improwizacje ruchowe, śpiewane, grane. Dzieci w trakcie zajęć mogą wyrażać swoje emocje i uczucia ruchem. Zajęcia łączące ruch z muzyką poprawiają koordynację ruchową, rozwijają wyobraźnie dziecka, wzbogacają słownictwo i poprawiają wymowę.
Gimnastyka ogólnorozwojowa
prowadzący: nauczyciele grup
Gimnastyka ogólnorozwojowa ma na celu podniesienie sprawności fizycznej, kondycji i koordynacji ruchowej dzieci oraz kształtowanie prawidłowej postawy ciała.
Zajęcia z gimnastyki ogólnorozwojowej mają za zadanie rozwinąć w dziecku cechy psychomotoryczne takie jak, orientacja w przestrzeni, zręczność, refleks i spostrzegawczość.
Ćwiczenia prowadzone są w formie gier, zabaw oraz „ścieżki zdrowia“ wykorzystując elementy biegu, czworakowania, pełzania, skoku oraz rzutu. Dodatkowo pojawiają się ćwiczenia równoważne. Podczas zajęć dzieci mają do dyspozycji materace, piłki, woreczki, obręcze, kocyki, kręgle oraz ławki.
Gimnastyka ogólnorozwojowa wzmacnia organizm oraz umożliwia pozytywne rozładowanie napięć psychicznych dzieci oraz powoduje obniżenie poziomu stresu. Podczas zajęć, dzieci kształtują wszystkie partie ciała, poprawiają swoja kondycję, napełniają się energią na cały dzień i rozwijają swoją sprawność fizyczną. Gimnastyka kształtuje nie tylko ciało, ale i umysł wzbudzając w dziecku prawidłowe nawyki oraz rozwijając pozytywną postawę wobec aktywności fizycznej.
Taniec
prowadzący: mgr Anna Majewska
Zajęcia taneczne w naszym przedszkolu odbywają się raz w tygodniu. Są to zajęcia przeznaczone dla dzieci od lat 4.
Zajęcia taneczne wspierają rozwój dziecka we wszystkich sferach: fizycznej, poznawczej, emocjonalnej, społecznej, a nawet duchowej. Taniec rozwija prawidłową postawę ciała, sprawność motoryczną, koordynację i pamięć ruchową, świadomość własnego ciała, orientację czasowo-przestrzenną, szybkość reakcji. Angażując zmysły: słuch, wzrok, dotyk, ruch stymuluje integrację sensoryczną. Ułatwia procesy adaptacyjne, kształtuje poczucie własnej wartości, pewność siebie, samodzielność i komunikatywność. Uczy solidarności, otwartości i współdziałania w grupie. Wpływa na kształtowanie wrażliwości emocjonalnej, poczucia piękna i estetyki. Rozwija zdolność ekspresji i improwizacji ruchowej, inwencję twórczą oraz kreatywność, pobudza szeroko pojętą działalność artystyczną. Zajęcia taneczne wpływają na wszechstronny rozwój dziecka w wieku przedszkolnym, opierając się na naturalnej potrzebie ruchu.
Szachy
prowadzący zajęcia: mgr Katarzyna Jelinek
Nauka gry w szachy sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dziecka, kształci pamięć, umiejętność abstrakcyjnego oraz logicznego myślenia, rozwija wyobraźnię przestrzenną. Dlatego też wpływa na rozwój intelektualny, zwiększa aktywność umysłową, rozbudza twórcze zdolności. Szachy wbrew pozorom i obiegowym opiniom zawierają wiele elementów wychowawczych.
Gra w szachy uczy odwagi i odpowiedzialności za własne decyzje. Młody adept „królewskiej gry” staje się bardziej cierpliwy, wytrwały i w pełni panuje nad sobą. Szachy uczą go pokory: adept wie, że nie wszystkie jego decyzje są słuszne. Dzięki temu obiektywizmowi wzrasta szacunek do przeciwnika i samego siebie. Młody szachista potrafi stosować w życiu zasadę „fair play”.
Wykształcone w ten sposób cechy umysłu i charakteru objawiają się nie tylko przy szachownicy. Efekty widać już we wczesnej edukacji dziecka. Objawia się to umiejętnością koncentracji nad zagadnieniem, łatwością zapamiętania szczegółów czy szybkością w dotarciu do prawidłowego rozwiązania problemu.
Język angielski- Kraina Baśni
prowadzący/lektor
mgr Tomasz Łajdecki
Kraina Baśni- język angielski dla najmłodszych dzieci
O ile nauka języka angielskiego w przypadku osób dorosłych lub nastolatków traktowana jest często przez nich jako proces żmudny, o tyle dzieciom zapamiętywanie informacji w tym zakresie przychodzi niezwykle łatwo. Szczególnie, gdy metoda nauczania wiąże się z beztroską zabawą, a taką formą rozrywki jest z pewnością opowiadanie bajek i baśni, które dzieci uwielbiają. Dlatego też warto połączyć przyjemne z pożytecznym i wykorzystując moc bajecznego świata sprawić, że angielski dla dzieci będzie doskonałym sposobem spędzenia czasu, który jednocześnie pozwoli przyswoić obce słownictwo i tym samym zaszczepić pierwsze struktury gramatyczne języka obcego.
Wieloletnie doświadczenie oraz specjalistyczna wiedza pozwoliły na stworzenie unikalnego programu nauczania języka angielskiego, który gwarantuje doskonałe i szybkie efekty. Bogaty w środki dydaktyczne system, rozwija nie tylko umiejętności językowe, ale także wyobraźnię, co korzystnie wpływa na rozwój intelektualny dziecka. Proponowany przez nas program sprawia, że angielski staje się łatwo przyswajalnym językiem dla najmłodszych dzieci. Dzieci w wieku od lat 2 do 9 posiadają naturalną zdolność przyswajania wiedzy. To właśnie w tym okresie warto wykorzystać ich wrodzoną umiejętność uczenia się i umożliwić im pierwszą przygodę z językiem obcym.
Jak uczymy?
Specjalnie opracowane pomoce dydaktyczne to m.in. kilka książek, które zawierają ciekawe bajki i baśnie. Każda z nich ma na celu nauczyć najmłodszych obcego słownictwa. Poprzez regularne ćwiczenia, dziecko nabywa umiejętność posługiwania się angielskimi słówkami w zakresie nazw kolorów, liczb, części ciała, zwierząt, owoców i warzyw oraz wielu, wielu innych tematów. Kolejnym elementem programu są wierszyki, piosenki i zabawy ruchowe, podczas których dzieci powtarzają poznane słówka. Dzięki temu utrwalają one nowe informacje, które na stałe zakorzeniają się w pamięci.
Wszystkich rodziców, którzy chcieliby wykorzystać potencjał intelektualny swoich pociech zapraszamy do szczegółowego zapoznania się z naszą szeroką ofertą pomocy dydaktycznych, w tym płyt CD, które wykorzystywane do ćwiczeń w domu lub w samochodzie mogą znacznie zwiększyć poziom akwizycji języka angielskiego.
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących metody Kraina Baśni, prosimy o kontakt. Jesteśmy do Państwa pełnej dyspozycji. Język angielski dla dzieci nie musi być nudny, a nasza metoda jest tego doskonałym przykładem.
http://www.krainabasni.com/
Logopedia
prowadzący: mgr Monika Korpik
Wiek przedszkolny jest okresem największego rozwoju mowy dziecka – jest to czas, w którym najlepiej rozwijać mowę dziecka jaki i usuwać wszelkie nieprawidłowości. W ramach projektu „Nauka poprzez zabawę – to rozwój i przyszłość każdego dziecka”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w Przedszkolu nr 1 im. „Chatka Puchatka” prowadzone są zajęcia logopedyczne. Zajęcia logopedyczne obejmują zarówno profilaktykę (zajęcia grupowe) oraz terapię logopedyczną (zajęcia w małych zespołach, parach lub indywidualne).
Grupowa forma zajęć z profilaktyki logopedycznej jest dla dzieci swobodną i bezstresową formą zabawy – pracy. Dodatkowo stanowi ona bardzo ważny wstęp do ewentualnej pracy indywidualnej. Podczas takich zajęć szczególną wagę przywiązuje się do ćwiczeń oddechowych, ćwiczeń narządów mowy, słuchowych i logorytmicznych oraz ćwiczeń koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej.
Warunkiem rozpoczęcia i prawidłowego przebiegu terapii logopedycznej w każdym zaburzeniu mowy jest właściwa diagnoza, która obejmuje między innymi: badanie rozumienia mowy, badanie mówienia, badanie sprawności aparatu artykulacyjnego, orientacyjne badanie słuchu. Terapia logopedyczna prowadzona jest indywidualnie (logopeda pracuje z jednym dzieckiem) lub w parach, małych zespołach w zależności od rodzaju i stopnia nasilenia zaburzeń, wad wymowy.
Podczas zajęć logopedycznych w przedszkolu prowadzone są ćwiczenia, które mają na celu:
– kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej,
– usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy, podniebienia),
– kształtowanie prawidłowych czynności fizjologicznych w obrębie aparatu mowy (tj. połykanie, żucie, odgryzanie),
– rozwijanie słuchu dziecka (ćwiczenia wrażliwości słuchowej, ćwiczenia rytmizujące, ćwiczenia słuchu fonemowego – to zdolność precyzyjnego różnicowania dźwięków mowy ),
– wzbogacanie słownictwa, rozwijanie mowy opowieściowej,
– rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
– rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych,
– uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek,
– kształtowanie swobodnej wypowiedzi dziecka.
Mozaika
Zajęcia muzyczno- teatralne dla wszystkich dzieci.
Kompania artystyczna Mozaika to zespół kreatywnych i pełnych energii ludzi, których połączyła pasja do pracy z dziećmi. Mamy wieloletnie doświadczenie w realizowaniu spektakli, koncertów i warsztatów skierowanych do dzieci oraz rodzin z dziećmi. Stwarzamy dzieciom możliwość regularnego kontaktu z różnymi formami sztuki – od muzyki, przez taniec i teatr, aż po kulturę tradycyjną. Naszą specjalnością są precyzyjne i starannie zbudowane scenariusze oraz charakterystyczny styl interakcji z dziećmi, który łączy profesjonalizm z polotem i fantazją. Nasze działania regularnie współtworzą kulturalny program placówek edukacyjnych, domów kultury w Wielkopolsce oraz na Mazowszu, w tym wpisane są w cykle takich inicjatyw jak np. Pograjki – rodzinne koncerty interaktywne w Bramie Poznania ICHOT.
Religia
prowadzący: mgr Marika Kaźmierczak
Zajęcia religii w przedszkolu prowadzone są w formie zabawy. Podczas zajęć stosuję różne metody pracy z małym dzieckiem tj. piosenka, zabawa, taniec, gra dydaktyczna, puzzle, inscenizacje, opowiadanie, uzupełnianie ilustracji rysunkami, naklejkami lub prostymi elementami do kolorowania, wycięcia, a także rysunek spontaniczny. Zabawy i twórczość dzieci, prowokujące aktywne słuchanie tworzą atmosferę sprzyjającą budzeniu się zażyłości dzieciz Jezusem, któremu zależy na dziecku. Na religii promowana jest również postawa przedszkolaka, jako człowieka prawego, życzliwego i otwartego na ludzi. Wychowanie chrześcijańskie to wychowanie do miłości i budowanie życia swojego i dziecka na wartościach, które Jezus pokazuje w Ewangelii.