7:00-8:00
Schodzenie się dzieci do przedszkola – zachęcanie do stosowania form grzecznościowych na powitanie. Aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo- dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy. Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej. Praca indywidualna
o charakterze wyrównawczo – stymulującym.8:00– 8:30
Poranne zabawy ruchowe oraz integrujące grupę. Przygotowanie do śniadania – porządkowanie zabawek w sali, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8.30-9.00 Śniadanie
Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
9.00-11.15
Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji podstawy programowej i programu wychowania przedszkolnego – z całą grupą i w małych zespołach: poznawcze, umuzykalniające, plastyczne, profilaktyka logopedyczna, zajęcia z języka angielskiego. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą. Wycieczki dydaktyczne, turystyczne, imprezy kulturalne.
11:15 - 11:30
Przygotowanie do drugiego śniadania– czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
11.30-12.00 II Śniadanie
Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
12.00-13.30
Zajęcia dodatkowe rozwijające zainteresowania dzieci realizujące podstawę programową i program wychowania przedszkolnego. Przygotowanie do wyjścia do ogrodu przedszkolnego lub na spacer do Parku Cytadela ( nauka ubierania się, zapinania guzików, suwaków – doskonalenie umiejętności). Zabawy dowolne w ogrodzie inspirowane potrzebami dzieci, zajęcia ruchowe, obserwacje przyrodnicze w najbliższym otoczeniu przedszkola.
Relaksik: słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek lub fragmentów książek czytanych przez nauczyciela lub odtwarzanych z płyt CD na podstawie literatury dziecięcej.
13.30-14.00 Obiad
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience – nauka i utrwalenie kolejnych etapów mycia rąk.
OBIAD – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole.14.00-15.00
Zabawy ruchowe organizacyjno- porządkowe, integrujące grupę. Rozmowy w kręgu inspirowane potrzebami dzieci. Zabawy umuzykalniające. Utrwalenie poznanych wierszy i piosenek. Zajęcia dodatkowe rozwijające zainteresowania dzieci.
16.00-17.00
Zabawy dowolne rozwijające umiejętność organizowania i podejmowania działalności zabawowej.
Podstawa programowa jest realizowana przez cały dzień pobytu dziecka w przedszkolu.